איך משפיעה מחלת הכליות על השגרה ועל חיי המשפחה

השפעה מחלת כליות על שגרה

מחלת כליות היא מחלה לא פשוטה לטיפול, בזאת כבר נוכחת לדעת. ואולם הקושי עלול להתבטא לא רק בהתמודדות עם המצב הרפואי, אלא באופן כללי בניהול המחלה, ובהשפעתה על שיגרת חייך, על שעות הפנאי ועל בני משפחתך.

אנחנו,  ב-ה.ד.ס הרצלייה דיאליזה סנטר, נשמח לסייע במילה ועצה טובה, והצוות שלנו ערוך לספק תשובות גם לשאלות ובעיות בתחום האישי, הזוגי והמשפחתי, מלבד תשובות מהתחום הרפואי, כמובן.

אילו בעיות עלולות להתעורר:

הקפדה על דיאטה: לכל אורך שלבי המחלה תידרש להקפיד על דיאטה מתאימה, כפי שנקבעה על ידי הצוות הרפואי המטפל בך. בשלב החמישי של המחלה, כלומר עם התחלת הטיפול בדיאליזה עלולים להופיע סמפטומים כגון חולשה, ירידה במצב הרוח ובתיאבון.

מצבים אלה יכולים להשפיע על שיגרת יומך, וכן על ההתנהלות המשפחתית, ובמיוחד בשבתות, חגים ואירועים משפחתיים.

מה אפשר לעשות?

  • אנחנו ממליצים שתקבל ייעוץ דיאטני וכן תמיכה מעובדת סוציאלית, כדי להתגבר על השינויים ולהתמודד עם המצבים הצפויים, כגון כיצד להתאים את התפריט המשפחתי למגבלות התזונתיות שלך.
  • כדאי לשתף את בני המשפחה במה שעובר עליך, על מנת שיוכלו להיות קשובים ולתמוך ברגעים המורכבים איתם אתה מתמודד.
  • לבני משפחתך נמליץ להיעזר בצוות יחידת הדיאליזה וכן במידע הרב הנמצא באתר זה, כדי להבין את המצבך ולהתאים את עצמם למצב החדש שנוצר.

שעות הפנאי ותוכניות לעתיד: אין ספק, שהידיעה על אודות המחלה והצורך בטיפולי דיאליזה "נחתו עליך" באמצע החיים בהפתעה, שלא לומר הלם. ייתכן שאתה עדיין בתקופת לימודים או עסוק בבנייה של הקריירה המקצועית שלך, אולי יש לך תוכניות להרחיב את המשפחה. או שרק יצאת לפנסיה ואתה מצפה בכליון עיניים להשלים את תוכניותיך, לטייל, לבלות, לעסוק בתחביבים שונים – לתקופה זו של החיים.
מה אפשר לעשות:
חשוב שתבין, כי בכל אחד מהמקרים הדיאליזה היא סוג של טיפול תומך המיועד לעזור לך להמשיך בשגרת חייך, עם מינימום הפרעה. למרות זאת, קח בחשבון שלפחות בתחילת הטיפולים יהיה עליך להסתגל למציאות חדשה ולנסות להבין איך ממשיכים מכאן.

לשם כך, אנו ממליצים:

1. להתייעץ עם עובדת סוציאלית כיצד להתאים את הטיפולים לשיגרת החיים, כך שהפגיעה בעבודה, בחיי המשפחה ובשעות הפנאי תהיה מינימלית.

2. להתייעץ עם הרופא שלך כיצד ניתן להמשיך באימוני ספורט (או להתחיל באימונים), מהי העצימות ומשך הפעילות המותרת, כיצד להתאים את התזונה וכדומה.

3. לשקול אפשרויות טיול בארץ ובחו"ל בהתאם לשיגרת הטיפול בדיאליזה, או לקבל הכוונה כיצד לקבל את הטיפולים ביעד הנסיעה.

  •